onsdag 25 januari 2012

Mot Kuala Lumpur!

Efter lång väntan kom jag så iväg mot Kuala Lumpur. Inget speciellt med det, men flygresan mellan Peking och Kuala Lumpur v ar nog den märkligaste jag varit med om varför det ändå föräras ett eget inlägg.


Till skillnad mot flygningen mellan Stockholm och Peking var nu planet fullsatt. Förutom mig var det en annan västerlänning med på denna flight. Det märkliga med denna flight var beteendet i kabinen. I princip alla for omkring som myror i gångarna under hela flygningen. Vid tillfällen var säkert 30-40% av planet uppe och sprang samtidigt. Stod de inte i toalettkön, eller stod och snicksnackade med andra passagerare så sysslande de med gymnastiska övningar. Jag satt vid gången och fick nog resa på mig minst tio gånger för att släppa fram de två som satt innanför mig på raden. Vet inte riktigt om man ska se detta som ett fantastiskt socialt beteende eller om det bara är konstigt, får kontemplera lite över det...



Nu har jag dock kommit fram och Malin stod och väntade vid ankomsthallen när jag kom, en glad syn efter 26 timmar på resande fot. Klockan är nu halvtre och det är hög tid att gå och lägga sig, då vi i morgon flyger vidare mot Langkawi...

På återhörande...
M&M

2 kommentarer:

  1. Coolers! Här hemma snöar det, bare så ni vet :-). PS Glöm inte raketgeväret i Phnon Phen!!

    SvaraRadera
  2. Här har det varit helt underbart väder, skulle tippa runt 30-35 grader. Lite skralt med wifi dock, sitter nu på stranden med en Tiger Beer i handen och njuter efter en helt fantastisk dag. Vad gäller raketgeväret åker vi inte till Phnom Phen, och som gammal Grg-skytt från lumpen så har man ju gjort det där, dock på tavlor och gamla fordon, inte på vattenbufflar...

    SvaraRadera